سایت رسمی انتشارات ایهام

خرید کتاب: حضوری یا آنلاین؟

چند نکته مهم در مورد خرید کتاب :


در نظرسنجی‌ای که در استوری پیج اینستاگرام انتشارات ایهام انجام شد، حدود 60 درصد از شما خرید کتاب از کتابفروشی را ترجیح داده‌اید و 40 درصد هم خرید اینترنتی را انتخاب کردید. حالا باید به این نکته پرداخت که هر کدام از راه‌های خرید کتاب چه عیب‌ها و چه مزایایی دارند.


خرید اینترنتی (مزایا و عیب‌ها) :

باید اعتراف کرد، هر خریدی که بدون صرف رفت و آمد و هزینه باشد برای انسان جذاب‌تر است. شما می‌توانید در حالی که در خانه نشسته‌اید، از هر نقطه‌ی کشور به سایت‌های مختلف مراجعه کنید و کتاب مورد نظرتان را پیدا کنید. توضیحات و خلاصه‌ی آن را بخوانید. با دیگر کتاب‌ها مقایسه کنید و تنها با چند کلیک آن را خریداری کنید. پس از چند روز در یک پاکت پستی جذاب که خودش یک نوستالژی محسوب می‌شود، کتاب‌ها را در درب منزل دریافت کنید.
از خانه بیرون نرفتن، صرف نکردن وقت و هزینه برای رفت و آمد، داشتن زمان کافی برای بررسی بسیاری از کتاب‌ها از مزایای خرید اینترنتی است.
از آن جایی که یک کتاب را در همه‌ی کتابفروشی‌ها نمی‌توانید پیدا کنید و باید برای یک کتاب، چندین و چند مغازه و بعضا چند منطقه از شهر را بگردید،خرید اینترنتی گاهی بسیار مناسب‌تر است. چرا که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی کتاب مورد نظرتان را سفارش دهید.
و نکته‌ی دیگر این که انسان امروز آن قدر دغدغه‌ی کاری و معیشتی دارد که شاید خیلی طول بکشد تا بتواند یک زمان کوچک برای رفتن به کتابفروشی پیدا کند و خرید با حوصله داشته باشد. و این باعث می‌شود که بین خریدهای کتابش و متعاقبا مطالعاتش فاصله‌ای ناخواسته بیفتد. خرید اینترنتی برای این دسته از افراد هم بسیار مناسب است. شاید در خرید بسیاری از کالاها خرید اینترنتی به دلیل رویت نشدن جنس و کیفیت کالا پیشنهاد نشود، اما در خرید کتاب این مشکل وجود ندارد. چرا که تنها با چیزی به اسم کاغذ روبرو هستیم و برایمان مطالب داخل آن از خود آن مهم‌تر است. .


خرید از کتابفروشی:

با تمام مزایایی که در مورد خرید اینترنتی گفته شد، اما همچنان قدم زدن در پیاده‌روهای انقلاب و دیدن دستفروش‌های کتاب، و نیز رفتن به مغازه‌های جذاب کتاب‌فروشی و گشتن لابه‌لای کتاب‌های رنگ و وارنگ با موضوعات مختلف، هنوز برای بسیاری از ما جذاب است. باید پذیرفت که بوی کاغذ و تازگی کتاب و دیدن کتاب‌های منظم و مرتب در قفسه‌ی کتاب‌فروشی‌ها هیچ وقت از جذابیت نمی‌افتد و همیشه اهل کتاب را به سوی خود جذب می‌کند. این نوع خرید برای کسانی که وقت آزادتری دارند همیشه تجربه‌ای بسیار جذاب و دوست‌داشتنی‌ست.

پیام در واتساپ